Deze week kondigde de Gentse start-up Deliverect aan dat het een kapitaalronde van 65 miljoen euro wist af te ronden.

Deliverect werd opgericht door twee alumni van de UGent: Jan Hollez (informatica, 2004) en Zhong Xu (computerwetenschappen, 2009). Zij waren eerder ook al oprichter van Posios in 2011 (overgenomen door Lightspeed in 2014), en zijn sinds 2018 oprichters van Deliverect, nu al goed voor 300 medewerkers met 10 kantoren over heel de wereld en een hoofdkwartier in de Ferdinand Lousbergskaai in Gent.

We zijn wij zeer trots op hen, en wensen hen veel succes bij het opschalen van hun nieuwe onderneming. Het succesvol opstarten van een eigen onderneming en uitbouwen tot een globale scaleup is dus mogelijk, ook in Gent.

We interviewden onlangs een andere alumnus die nu bij het bedrijf werkt. Lees dus ook zeker het interview met Pieter De Clercq die vertelt hoe het is om te werken bij Deliverect.

Bronnen: