Tibo Vande Moortele, doctoraal onderzoeker verbonden aan de vakgroep Toegepaste Wiskunde, Informatica en Statistiek van de faculteit Wetenschappen aan de Universiteit Gent, heeft de prijs gewonnen voor beste mondelinge presentatie op het 5th International Metaproteomics Symposium in Avignon (Frankrijk). Tijdens de conferentie presenteerde Tibo de werking van de gebruiksvriendelijke web app PathwayPilot voor het eerst aan het grote publiek.

PathwayPilot is ontwikkeld om onderzoekers uit de life sciences te helpen om dieper inzicht te krijgen in de verschillende processen die plaatsvinden in een ecosysteem van organismen. Het is vaak een grote uitdaging om deze processen snel uit grote hoeveelheden metaproteoomdata te extraheren en overzichtelijk in kaart te brengen. PathwayPilot biedt hiervoor een oplossing en heeft een groot potentieel voor biotechnologische toepassingen. Het project is ontstaan uit een hackathon met een internationaal team van onderzoekers en werd enthousiast ontvangen door het publiek tijdens de conferentie.

Tibo Vande Moortele ontvangt de prijs.
Tibo Vande Moortele (derde van links) ontvangt de prijs voor zijn excellente presentatievaardigheden op IMS.

Tibo Vande Moortele (midden op de foto) heeft de prijs ontvangen voor zijn excellente presentatievaardigheden en zijn uitstekende bijdrage aan het onderzoek. Het winnen van deze prijs is een belangrijke erkenning voor zijn werk en zal bijdragen aan zijn verdere carrièreontwikkeling als onderzoeker aan de UGent. Namens de opleiding informatica feliciteren wij Tibo Vande Moortele van harte met deze erkenning en wensen hem veel succes in zijn toekomstige onderzoek.

Contacteer het Unipept team voor meer info over dit onderzoek: unipept@ugent.be.