Naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen binnen de UGent en verder overleg binnen de faculteit Wetenschappen, zullen alle onderwijsactiviteiten in de opleiding informatica vanaf maandag 29 november 2021 uitsluitend online doorgaan. Niet-periodegebonden evaluaties kunnen nog on-campus doorgaan onder de geldende coronamaatregelen. Uitzonderingen zullen door de verantwoordelijke lesgevers via hun Ufora vaksite aangekondigd worden.

Wij hadden dit eerlijk gezegd ook niet zien aankomen, maar met de toegenomen besmettingsgraad zien we ons genoodzaakt om alle onnodige sociale contacten te minimaliseren. Vanuit het onderwijs kan dit door het reduceren van contacten in leszalen en campussen, maar ook door onnodige verplaatsingen via het openbaar vervoer te vermijden. Daarnaast vragen we ook om de maatschappelijk geldende coronamaatregelen zorgvuldig op te volgen. Op dit moment gaat onze prioriteit immers naar ieders gezondheid en naar het vrijwaren van de organisatie van on-campus examens in januari 2022.

We blijven graag online met jullie in contact. Komende weken zullen we verder overleg plegen met studenten, begeleiders en lesgevers. Alle vragen en opmerkingen geven we een antwoord in onderstaande Q&A die doorlopend zal aangevuld worden. Wie het nodig heeft, kan de opleiding informatica contacteren via informatica@ugent.be.

Dit is tenslotte onze vervroegde eindejaarsboodschap: zorg goed voor jezelf en voor elkaar.

Q&A (wordt aangevuld)

Kunnen we on-campus komen om online onderwijsactiviteiten te volgen?

Studenten die on-campus willen komen om online onderwijsactiviteiten te volgen, kunnen hiervoor op de voorziene lesuren terecht in het lokaal zoals voorzien in het lesrooster. De faculteit Wetenschappen bekijkt om studieplekken vervroegd open te stellen, maar ook in de faculteitsbibliotheek zijn nu al heel wat studieplekken beschikbaar.